İşte en sevdiğim bölüm....

Kitaplar kendilerine zaman harcandığı takdirde insan hayatına büyük katkı sağlayan fikir yapraklarıdır...

Okuyun onları....

Hasan Mellâh yâhud Sır İçinde Esrar * Denizci Hasan * - Ahmet Mithat Efendi 1874




Kitabın Adı : Hasan Mellâh yâhud Sır İçinde Esrar /Denizci Hasan
Yazarı : Ahmet Mithat Efendi
Tür : Roman
Basım Tarihi : 1977(Bendeki kitabın basımı) - İlk Basım 1874
Sayfa : 600










Fevkâlâdenin Fevkinde




Zâtı şahaneleri kitabın girişgâh kısmında yaşadığı dönemin edebiyat durumundan bahsetmiş. Roman konusunda pek eser vermediğimizi, dolayısıyla tecrübesiz olduğumuzu belirterek eserinde meydana gelebilecek hatalarından dolayı okuyucuların affına sığındığını dile getirmiş.Ve eserinin Monte Kristo Kontu'na benzetilebileceğini de önceden söylemiş.
Bu sözlerini şahs-ı muhteremlerinin tevâzusuna veriyorum. Bilâkis kitabı bitirdikten sonra pek güzel hikaye betimledğini anlamış oldum...Daha öncesinden bu kadar eski basım bir Türk Romanı okumadığımdan ötürü de kendime çok üzüldüm. Zira daha öncesinden yabancı yazarlara ait romanlar okumakta idim. Fakat anlamış olmaktayım ki diğer romanlar ne kadar başarılı, güzel olursa olsun insanın kendi kültüründen, dilinden, tarihinden, isminden anlatılanlar hepsinden daha hoş....





Kitabın konusuna gelelim....
Mevzu geniş anlamda Akdeniz'de geçiyor diyebiliriz. Çünkü genel olarak mekânlar Akdeniz çevresinde olan şehirler....
Fas'da sayılan sevilen bir ailenin evlâdı olan Seyyidi Hasan bir iç karışıklık neticesinde ailesini kaybeder ve Fas'dan kaçmak zorunda kalır. Yağmurdan kaçarken doluya tutulan Hasan korsanlar tarafından kaçırılır. Sonrasında korsanlarla çalışmak durumunda kalır. Bir gün bu durumdan "aşk" sebebiyle bir şekilde kurtulur. Fakat aşık olduğu Julyetta'yı Dominik Padya kaçırınca uçsuz bucaksız bir macera kaçınılmaz olur. Şehirden şehire, denizden denize kovalamaca devam eder... Tarihten bir kaç önemli şahsiyetin ve örgütün "konuk oyuncu" olarak katıldığı bu macera romanı elden bırakılmaz bir eser oluşturmuş....

Devamında iç sayfalardan görüntüler bulunmakta


İç sayfalar


2 yorum:

Yasemin.. dedi ki...

Maalesef ben de hep yabancı kitap okuyorum ve Türk Edebiyatına gereken Değeri vermiyorum .. Bu çok acı ... Kitabın orijinalliğine bayıldım. Bu basımdan ben de bulabilsem keşke , hatta ben huzur sokağının iki ciltlik eski basımlarından arıyorum ama yok. Bizim evimizde vardı annemin kitabıydı ama birisi okumak için aldı ve pufff. Neyse sayfanızı inceleyeceğim liste yapıyorum kendime .. :) bol okumalar.

Bünyamin dedi ki...

Sanıyorum A.Süheyl Ünver kütüphanesinde bunun gibi eski bir basımı vardı .) Belki diğer kütüphanelerde de bulabilirsiniz. Teşekkürler sizlere de faydalı okumalar ,)