İşte en sevdiğim bölüm....

Kitaplar kendilerine zaman harcandığı takdirde insan hayatına büyük katkı sağlayan fikir yapraklarıdır...

Okuyun onları....

Taaşşuk-u Talat ve Fitnat / Talat ve Fitnatın Aşkı - Şemseddin Sami 1872


Kitabın Adı :Taaşşuk-u Talat ve Fitnat / Talat ve Fitnatın Aşkı
Yazarı : Şemseddin Sami
Tür : Roman
Basım Tarihi : 1874 (İlk Basım)
Sayfa : 215






Fevkâlâdenin Fevkinde



Eski geleneğin kimi kalıplarını sürdürmekle birlikte, Taaşşuk’u Tal’at ve Fitnat (Talât ve Fitnat’ın Aşkı), yazınımızda Batılı yöntemle yazılmış roman türünün ilk örneği olarak kabul edilmektedir. 18 yaşında yetim bir çocuk olan Tal’at Bey, bir yaşındayken öksüz kalan, babasını tanımayan bir kız olan Fitnat’a ilk görüşte âşık olur. Ancak kızı sokağa bile çıkarmayan tutucu bir adam olan babalığı tütüncü Hacıbaba aksi, dediğim dedik bir adamdır ve üvey kızına kendi ölçütlerine göre bir koca bulmak istemektedir. Bunun üzerine Tal’at Bey, kız kılığına girerek Fitnat’la arkadaş olur. Ancak Hacıbaba, kızıyla evlenmek isteyen ve zengin bir adam olan Ali Bey’in önerisini kabul eder; Ali Bey, Fitnat’ın babası yaşındadır.

2 yorum:

Yasemin.. dedi ki...

Merhaba bu kitabı almak istiyorum , zaten sayfanızı bu şekilde gördüm ;) fakat o kadar çok yayınevi var ki hangisini alsam karar veremedim :( sizin okuduğunuz yayınevi nasıl. Çeviride falan sorun var mı ? Tavsiye eder misiniz ? Iyi günler bol okumalar..

Bünyamin dedi ki...

Merhabaaaa..

Bordo-siyah'ın çevirileri fena değil. Fakat tamamen orijinal olsun diyorsan Akçağ'da belki bulabilirsin. Dürdane Hanım'ın Akçağ'dan çıkan kitabını okumuştum. Kitabı sadece latin harflerine çevirmişler. Arka tarafta uzuuun bir sözlük kısmı vardı .D Biraz zorluyor insanı ama hakiki manada o zamana yolculuk yaptırıyor bu sayede.

İnşallah son sözün dua yerine geçer .D uzun zamandır okumaya vakit ayıramıyorum. Hepimize bol bol ve faydalı okumalar ,)